Перейти к публикации

Chevron Techron Concentrate Plus


Fallcon

Рекомендованные сообщения

Другие ответы в этой теме

Вау будет, если в засранную топливную он попадет)  Когда все отложения отмытые позабивают все)

Ссылка на сообщение

@Lacoste,были и такие случаи, чтобы этого не было нужно применять регулярно - это профилактическое средство 

Ссылка на сообщение

Ну вот у меня сейчас средний расход начал уменьшатся с 18 литров на 17.7 - я это связываю только с потеплением погоды. Если осенью применить то будет повышаться от холодов.  :laugh: Все объяснимо... 

 

Я на самом деле не думаю что у меня там на 8 летней машине и хорошем топливе G-Drive 95 с присадками Afton (прежний хозяин лил такой бензин) что то прямо засралось. Просто вычитал какой то слух, что на 1GR-FE быстро форсы засираются. Даже не знаю откуда я его взял. Ладно думаю - для профилактики используем очиститель компании, которой я доверяю. 

 

Там может чисто вовсе :)

Ссылка на сообщение

Интересно, что на американском рынке идут три очистителя с немного другими наименованиями, а для России идёт европейское изделие из Бельгии.

 

p.s. Кстати, а где его в Москве можно купить живьём (а не через Интернет-магазин)?

Изменено пользователем Izb
Ссылка на сообщение

Между тем, в США очиститель Techron разделился на "Complete fuel system cleaner" (партнамбер 266701) и "Fuel injector Cleaner" 

http://www.chevronlubricants.com/en_US/products/passenger-vehicles/fuel-additives.html#.Vxh9rPmLSHs

Изменено пользователем Izb
Ссылка на сообщение

Нашёл тут на Битоге упоминание, что лучшие беззольные очистители камеры сгорания - исключительно на PEA.

Как раз Techron - именно такой:

 

p..s Кстати, вот тройка альтернативных номеров: KIA 0023219047, GM 8886101, 5011267833770

techron.png

Изменено пользователем Izb
Ссылка на сообщение

Полиэфир амины не указаны в MSDS Chevron Techron Concentrate Plus там только сольвенты как база указаны, но в описании продукта есть упоминание об PEA.

Techron concentrate plus.pdf.png

http://www.globalsynergy.com.ph/wp-content/uploads/2015/10/Techron-concentrate-plus.pdf

 

Ссылка на сообщение

А в состав каких ещё очистителей других брендов входит PEA : Valvoline, Motul, Bardahl (вкл. NGN), Comma, Wynns, LiquiMoly?

Тот же Motul закрыл свои MSDS от публики...

 

p.s. Вроде (информация с Битога) PEA входит в состав ещё Redline SL-1:  http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=80&pcid=12

Ссылка на сообщение

Полиэфир амины не указаны в MSDS Chevron Techron Concentrate Plus там только сольвенты как база указаны, но в описании продукта есть упоминание об PEA.

В MSDS для разных стран разные требования.

В одном из MSDS c https://cglapps.chevron.com/msdspds/SDSPage.aspx?directSDSLink=true процент PEA указан : 30-60%

В MSDS для других стран он также обозначен как 01154100-5179P или как polyetheramine (CAS No) 224622-34-8

 

Кстати, кроме Techron и Redline, есть ещё и AMSOIL perfomance improver с 25-50% PEA: http://www.amsoil.com/msds/api.pdf

 

p.s.

Интересны к прочтению темы:

https://en.wikipedia.org/wiki/Techron

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2504457/1

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1865221

http://www.clublexus.com/forums/maintenance/379684-engine-hesitation-power-loss-sluggish-acceleration-potential-fix.html

 

Вот цитата (если первоисточник пропадёт):

SUMMARY

 

Symptoms: Gradually increasing car hesitation, power loss, sluggish acceleration, lowered fuel economy.

 

Cause (probable): Dirty fuel injectors, dirty engine valves, and combustion chamber deposits

 

Fix: Chevron Techron Concentrate Plus (or similar known PEA-containing (polyether amine) fuel system cleaner products like Gumout Regane, Redline SI-1, Amsoil Performance Improver, and BG Products 44K)

 

BACKGROUND

 

 

SUMMARIZED RESEARCH

 

Anytime you have gas burned in your engine chambers, not all of it burns up and you’ll eventually get deposits forming on the valves, combustion chamber, and fuel injectors. Gasoline is supposed to have detergents in them to keep your engine parts clean (some top-tier gas have more detergents than the government specified amounts), but driving short distances without having your car fully warmed up can lead to faster accumulating deposits.

 

Although I’ve read other numerous posts, I’ve summarized a poster’s notes from PriusChat.com in what can lead to engine power loss and hesitation:

 

When fuel injectors get clogged, the fuel spray pattern is affected (fuel normally is “atomized” but if an injector is clogged, it can form large droplets that don’t vaporize easily), and the fuel may not completely burn once the spark plug fires or it may burn long after the optimal burn cycle has been initiated, causing an apparent loss of power. Next, the intake valves can become coated with deposits which can soak up injected gas and affect the burn cycle, and can block the flow of heat from the cylinder, again affecting the burn cycle, thereby decreasing the engine’s power and economy. As the combustion chamber accumulates sharp-edged deposits, these sites can act as nucleation sites for pre-ignition (aka “engine knock,” throwing off the car’s timing (and again, loss of power)—this can be evident in older cars that seemingly “need” premium fuel to reduce pinging.

 

THE APPARENT SOLUTION

 

A fuel system cleaner that contains PEA (polyether amine). Alternatively, you can pay your dealer for a fuel injection cleaning service (around $250). Nonetheless, I’m always the one to try a cheaper alternative before I buck up.

 

Chevron Techron Concentrate (32% PEA, based on an older published MSDS spec sheet--may be different now; $8 for 12oz. bottle) has been the leading fuel system cleaner since its development sometime in the 1970’s (it's also a touted leading detergent in gas, albeit in MUCH lower concentrations than the stand-alone concentrate formulation). The main active cleaning ingredient is PEA. Other known fuel system products containing PEA include the following:

 

* Gumout Regane (30-40% PEA content based on published MSDS data; about $5 for 12oz. bottle)

* Redline SI-1 (30-50% PEA based on MSDS data; about $9 for 15oz. bottle)

* Amsoil Performance Improver (28-37% PEA based on MSDS data; $10 for 12oz. bottle)

* BG Products 44K (unknown PEA content since they reformulated—does anyone have this data?).

 

Other than the active-cleaning PEA, each product has variable fillers/detergents (i.e. Gumout has kerosene, Redline seems to have an octane booster, Chevron and Amsoil have naptha among other ingredients). I’m sure that there are other PEA-containing fuel system cleaners, but the previously listed products (with the possible exception of BG 44K) are known, sure-fire products (so I can not recommend any other products). Also, as an FYI, the cheaper Chevron Fuel Injector cleaner is NOT the same as Chevron Techron Concentrate—it’s just a watered down version of it from what I’ve read.

 

The use of the PEA fuel system cleaners is listed as every 3,000 miles. Personally, from what I’ve read, I would use the cleaner about 2 weeks before I got an oil change, as the cleaned up deposits will wash into your oil—not necessarily a bad thing as the oil can probably absorb and neutralize the deposits, but there will be peace of mind from having clean oil in the engine. Also, I’d use the cleaner ideally when you can make longer drives in your car to allow the cleaner to do it’s job at full operating temperature.

 

To use the PEA fuel system cleaners, get your gas down to about ¼ tank. Put the whole bottle of PEA-containing fuel system cleaner in your tank, then fuel up to get it properly mixed. FYI, Chevron Techron Concentrate (12 oz treats up to 12 gallons), so I used two 12-oz. bottles as the GS400 has a 20 gallon tank. Follow the manufacturer instructions for the other products.

 

MY SUBJECTIVE EXPERIENCE

 

After putting in my PEA-containing fuel system cleaner, I drove the mile home uneventfully. The next morning, my car seemed to drive with a little more authority on the commute. Nonetheless, after driving around town later that day doing some extended errands (including some freeway jaunts), my car seemed to regain more power and I found that I didn’t have to modulate my accelerator pedal as much to go a constant speed. After a week of more driving, these subjective findings were noted: the car did not hesitate as much, the sluggish acceleration significantly improved, and the power was more apparent. The car seemed to be a different beast and idles smoother and quieter than before.

 

The MAF and throttle cleaning helped somewhat, but I truly feel that the PEA-containing fuel system cleaner is the fix I've been looking for (cause: dirty injectors and valves). The PEA-containing fuel system cleaners saved me a few bucks (as the next potential step was to take it to the dealer for a diagnostic workup and/or fuel injector cleaning) and lets me enjoy the car’s power again. I’ll report back if I something else develops.

 

Summarily, if your car has similar symptoms (hesitation, sluggish acceleration, rough idle, and power loss) as I’ve reported above, it’s worth a shot trying the PEA-containing fuel system cleaners ($16 for 2 bottles of 12 oz. Chevron Techron Concentrate in my case) before moving to more expensive diagnostic options.

 

Some links that may be of interest:

 

http://www.amsoil.com/storefront/api.aspx

 

http://www.chevron.com/products/ourf...tives/tcp.aspx

 

http://www.redlineoil.com/whitePaper/15.pdf

 

http://www.redlineoil.com/products_fueladditives.asp

 

I do have the published MSDS for each product (listed in the following posts)--the data may be outdated but the PEA concentrations are all pretty similar. Newer MSDS sheets are a bit more "cryptic" to read for each product.

Изменено пользователем Izb
Ссылка на сообщение

PEA только в бензовых промывках или для дизельных систем питания тоже есть ?

 

Американцы специально для дизелей присадки (да и масла) почти не выпускают.

В Европе специально для дизелей присадки выпускает только Wynns. Но их Diesel CLEAN3 и Diesel Power3 (судя по детальным MSDS) - без PEA.

Кстати, еврпейский Techron для дизелей тоже вместо PEA имеет некий 2-ethylhexyl nitrate  : https://cglapps.chevron.com/msdspds/SDSPage.aspx?directSDSLink=true

Изменено пользователем Izb
Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...