Перейти к публикации

Рекомендованные сообщения

Hi all, this is my new report for my old Volvo.

 

This Volvo 940 only run cold for 5 to 10 km trip. The biggest trip is 60 km twice a month... Red block B200F engine.

 

The oil is a tractor oil, Q8 T1000D, base group I (http://www.oils.am/home/242.html)

 

Filter is a MAN W917 (specs attached)

 

My wife killed the head gasket by running 200 km with a coolant leak (3 liters of coolant were gone) , and the car did the last 1000 km as is...

 

Engine universal average from blackstone are based on 6500 km OCI.

 

140110023500915586.png

post-4569-0-63331200-1389318443_thumb.png

post-4569-0-28726800-1389318513_thumb.png

Изменено пользователем miniac007
Ссылка на сообщение
Другие ответы в этой теме

объясните, пожалуйста, :unsure: , что на бланке блэкстоуна каждая колонка означает?

Ссылка на сообщение

@skorp777, число которым сделан анализ и пробег на масле, а также общий пробег, Unit это что то типа стандартных значений для этого мотора.

Изменено пользователем mikong
Ссылка на сообщение

@miniac007, Why do you use STOU oil? Price? Or this oil is in the gearbox as well?

 

I have a tractor which want a 10w-30 for engine/gearbox/hydraulic, and it is also good for this Volvo (in engine, not in the gearbox). So I bought the 10w-30 by 20l can. This is the cheapest 10w-30 oil available in Sweden, and it seems to do the job quite well, also in winter, dispite the low quality base (big viscosity shut down). High level of ZDDP seems to be good for those engines.

 

So no need to invest in some expensive synthetic oils...

Изменено пользователем miniac007
Ссылка на сообщение

Я так понял, что тут два анализа. Один после 7000 км прошлогодний, а другой после 8000 - свежий. Посередиие колонка с усредненными результатами для чего-то. Весьма полезно сравнить два анализа одного и того же масла на одном ДВС.

 

So no need to invest in some expensive synthetic oils...

... if you follow reasonable intervals of oil change.

Изменено пользователем Dimmy
Ссылка на сообщение

... if you follow reasonable intervals of oil change.

 

Exactly, but as this car is used for short trips, the main problem is fuel dilution and the associated oxydation and TBN fall down. So, even with an expensive synthetic, I am not sure you can run a lot of longer...

 

So du to this usage, I prefer changing oil 3 times often for the same price...

 

 

1st column: last UOA

2nd column: average of this car UOAs

3-7 column: previous UOAs if any

8th column: average of all UOAs made by blackstone for this engine type, in this case, based on 6500 km average

Ссылка на сообщение

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...